Cílová skupina

  • Klientem se může stát každý jedinec, partneři či manželé, kteří vnímají svou osobní, partnerskou, rodinnou či mezilidskou situaci jako obtížnou a chtějí ji změnit nebo řešit. Služba je omezena pro dospělé a mladistvé od 16 let.

Podrobná specifikace cílových skupin:

  • 1. Osoby v krizi:
    Klientem je jednotlivec se sníženou schopností řešit svou nepříznivou psychosociální situaci vlastními prostředky bez vnější podpory a pomoci (osobní, vztahová problematika).
  • 2. Partneři či manželé:
    Klientem jsou partneři či manželé, kteří se ocitli v nepříznivě vnímané vztahové situaci se sníženou schopností svou situaci řešit vlastními silami.
  • 3. Mládež ohrožená společensky nežádoucími jevy:
    Klientem je mládež, jejichž vývoj je ohrožen působením sociálně problematického prostředí a jsou tak vystaveni zvýšenému riziku sociální maladaptace. Jedná se o řešení situace mladistvých žijících v konfliktních vztazích mezi rodiči (popř. vychovateli), jimž může být buď doporučeno, nebo přímo uložena povinnost příslušným orgánem SPOD, využít pomoc odborného poradenského zařízení.

Specifické potřeby zájemce/klienta související s jeho handicapem nejsou překážkou v poskytování sociální služby a poskytovatel volí níže uvedený postup:

  • Zdravotní handicap – v obecné rovině není bariéra pro poskytování sociální služby; v případě infekčního onemocnění na straně zájemce/klienta je s ním dohodnut náhradní termín konzultace.
  • Tělesným handicap – prostory, kde se nachází místo poskytování sociální služby, jsou částečně bezbariérové.
  • Sluchový handicap – zájemci/klientovi je přiměřeným, pro něj srozumitelným, způsobem vysvětleno, že je možno využít tlumočníka (znaková řeč), přičemž bude od zájemce/klienta požadováno, aby písemně potvrdil svůj souhlas s přítomností tlumočníka; tlumočník je seznámen s povinností zachování mlčenlivosti, což potvrdí svým podpisem; pracovník při splnění uvedených podmínek akceptuje přítomnost tlumočníka při konzultaci; zajištění tlumočníka i náklady související s jeho činností si hradí zájemce/klient.
  • Zrakový handicap – zájemce/klient je přijímán bez omezení; v případě požadavku ze strany zájemce/klienta je možná přítomnost osobního asistenta/doprovázející osoby nutným dodržením pravidel – viz přechozí odstavec.
  • Mentální handicap – vzhledem k povaze nabízených služeb a potřebě specifického přístupu k těmto zájemcům/klientům, naše pracoviště může poskytnout pouze základní sociální poradenství nebo je služba poskytována v součinnosti s opatrovníkem zájemce/klienta. Jednání je vedeno vždy s ohledem na rozumové schopnosti zájemce/klienta tak, aby sdělované informace byly pro něho vždy srozumitelné, u osob s těžším mentálním handicapem může zájemce/klient využít podpory doprovodné osoby dle svého výběru, v případě osob s omezenou svéprávností je pak služba poskytována v součinnosti s opatrovníkem zájemce/klienta.
  • Jazyková bariéra – cizojazyčnému zájemci/klientovi je poskytnuta sociální služba za účasti tlumočníka, kterého si zájemce/klient zajistí na vlastní náklady, přičemž bude od zájemce/klienta požadováno, aby písemně potvrdil svůj souhlas s přítomností tlumočníka; tlumočník je seznámen s povinností zachování mlčenlivosti, což potvrdí svým podpisem; pracovník našeho pracoviště  při splnění uvedených podmínek akceptuje přítomnost tlumočníka při konzultaci. Zajištění tlumočníka i náklady související s jeho činností si hradí zájemce/klient.