Ekonomické poradenství

jde o bezplatnou pomoc s řešením finančních a ekonomických problémů a s orientací v příslušných právech a povinnostech. Pracovníci poskytují informace a podporu například k získání dávek, zvládání dluhů nebo k hospodaření s finančními prostředky, a vedou klienty k větší samostatnosti a finanční nezávislosti.

Rozdíl mezi ekonomickým a komerčním finančním poradenstvím je takový, že zatímco komerční finanční poradci se zaměřují na investice a ziskové produkty, ekonomické poradenství v rámci sociálních služeb je nezávislé, bezplatné a nemá za cíl generovat zisk. Hlavním cílem je pomoci klientovi stabilizovat a zlepšit jeho ekonomickou situaci, nikoli prodávat finanční produkty.

  • Pomoc s dávkami a příspěvky: Poradci pomáhají s orientací v systému sociálního zabezpečení a s podáváním žádostí o různé dávky a příspěvky.
  • Řešení dluhové problematiky: Je možné žádat o pomoc s řešením dluhů a s případným oddlužením, i když samotné úkony podání návrhu na oddlužení musí provádět akreditované subjekty.
  • Finanční plánování: Poradci mohou pomoci s nastavením rozpočtu, s hospodařením s finančními prostředky a s plánováním výdajů.
  • Informování o právech: pracovníci poskytují informace o právech klientů v různých životních situacích, včetně práva na pomoc v nepříznivé sociální situaci.