Poslání a hodnoty

Naším cílem je poskytovat odborné sociální poradenství lidem, kteří se nacházejí v obtížných osobních, partnerských, rodinných nebo mezilidských situacích a chtějí jim lépe porozumět, změnit je či řešit.

Cíle společné práce s klientem

Snažíme se podpořit a posílit každého, kdo čelí složité sociální situaci – aby následně dokázal řešit své potíže samostatně nebo s oporou blízkých a už nepotřeboval naši službu, případně jen v nezbytném rozsahu. Pomáháme odhalovat i řešit příčiny a dopady osobních, partnerských a rodinných problémů a krizí. Zároveň podporujeme obnovení psychické rovnováhy a rozvoj vlastních sil a schopností. Klienty motivujeme k soudržnosti a vytváření pozitivního, harmonického prostředí pro vzájemné soužití, zejména kvůli zdravému vývoji dětí. Snažíme se působit preventivně u partnerských a rodinných krizí včetně rozchodů a rozvodů a také zmírňovat jejich negativní dopady.

Během individuálních konzultací společně určujeme zakázku a stanovujeme cíle spolupráce. Tyto cíle vycházejí z potřeb klienta, možností pracovníka a zohledňují dosažitelnost při úspěšné spolupráci. Práce s klientem zahrnuje:

  • Vyjasnění a upřesnění individuálního cíle (konkrétní, pozitivní, dosažitelný a ovlivnitelný klientem),
  • Pomoc klientovi při náhledu na jeho situaci,
  • Podporu stabilizace psychiky a vztahů klienta,
  • Povzbuzování k využití vlastního potenciálu pro překonání obtíží,
  • Poskytování vzdělávání v relevantních oblastech,
  • Informace o navazujících službách,
  • Průběžné hodnocení postupu a případnou změnu cílů; po splnění cílů ukončujeme spolupráci.


Výsledkem je zpětná vazba klienta, který potvrzuje, že:

• získal lepší náhled na svou situaci,

• stabilizoval psychiku a vztahy,

• objevil a využil svůj potenciál k zvládnutí obtíží,

• byl edukován v potřebných oblastech (např. právní minimum),

• dostal informace o dalších dostupných službách,

• cíle byly splněny a nadále již sociální službu nevyužívá.

Zásady a pravidla

Odbornost a kvalita služeb – služby jsou poskytovány pouze odborně vzdělanými pracovníky, kteří splňují kvalifikační požadavky a osobnostní předpoklady, řídí se platnou legislativou, vnitřními předpisy a metodikami.

Anonymita klienta – klient má právo vystupovat anonymně, s výjimkou případů, kdy přišel na naše pracoviště na základě doporučení soudu, Probační a mediační služby nebo orgánu sociálně-právní ochrany dětí.

Mlčenlivost a diskrétnost – jako poskytovatel sociálních služeb jsme v souladu s § 100 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, povinni, vyjma výjimek stanovených zákonem, zachovávat mlčenlivost o údajích týkajících se osob, kterým jsou poskytovány sociální služby. Výjimkou z této mlčenlivosti je poskytování informací jiným subjektům na základě zákona, jedná se zejména o poskytování informací orgánům sociálně-právní ochraně dětí, soudům, popř. orgánům činným v trestním řízení.

Důvěra a bezpečí – služby jsou poskytovány v atmosféře důvěry a bezpečí pro klienta.

Respekt k právům klienta – v přístupu ke klientovi jsou respektována jeho práva a zachována jeho lidská důstojnost.

Individuální přístup – poskytované služby vycházejí z individuálních potřeb klienta, komunikace je vedena v jemu srozumitelné úrovni.

Svobodné rozhodování – klient se samostatně rozhoduje o využití služeb, o změně či ukončení.

Bezplatnost – poskytované služby jsou pro klienty bezplatné.

Dokumentace – o průběhu kontaktů klienta s organizací je vedena dokumentace, která obsahuje základní údaje o klientovi a zápisy z jednotlivých konzultací. Dokumentace je chráněna před přístupem neoprávněných osob.